Een maand later

Nu een maand verder vanaf het moment dat we onze nieuwe huisstijl hebben ingevoerd komen we erachter hoe in allerlei haarvaten van onze digitale omgeving nog wijzigingen en aanpassingen moeten plaatsvinden. Daarnaast zijn er allerlei uitingen in het veld aanwezig waaronder reclame boarden van menig intermediair en cultuur- en sportvereniging die nog moeten worden aangepast. Dus: nog veel werk te doen!

Het blijft immer spannend opeens een intensieve wijziging door te voeren. Onze trots garandeert zeker niet hoe de omgeving dit zal gaan ontvangen.

Gelukkig hebben we vele positieve reacties gekregen over ons ontwerp. Van “lekker fris” tot en met, “bijzonder dat dit ontwerp niet eerder is ontdekt”.

Fijn te horen dat we wat dat betreft een goede weg gekozen hebben!

Maar bij het invoeren en wijzigen alleen blijft het niet. Ons motto “van betekenis voor morgen” zal ook in de haarvaten van onze organisatie een plek krijgen en zeker niet alleen digitaal!

Hoe kunnen wij zelf dìe vorm geven dat we elke dag van betekenis kunnen zijn voor de toekomst van onze cliënten en ook niet te vergeten van ons eigen team van mensen.

Dat laatste is misschien wel onze moeilijkste missie.

Wij hebben te maken, zeker in onze accountantspraktijk, met veel regelgeving. Hoe zorgen we ervoor dat wij ons aan die regelgeving houden en onze cliënten en medewerkers erdoorheen kunnen leiden, zonder het gevoel te krijgen in gevecht te zijn mét die regels.

Hoe kunnen we de betekenis van die regels nu goed duiden en de samenwerking met elkaar daarin blijven vinden?

Het lijkt zo clichématig. Deze vragen spelen niet alleen bij ons maar ook bij u me dunkt.

En als we dat nu weten van elkaar……..